رهگـــــــــذر

اگـــر از وبکـــده ما میگــذری نظری کن ، نظری ده ، بعد برو!

رهگـــــــــذر

اگـــر از وبکـــده ما میگــذری نظری کن ، نظری ده ، بعد برو!

چطور حمام کردن بهتره ؟

حمام رفتن هم راه و رسمی دارد که دانستن و رعایت آن می‌تواند شما را سرحال‌تر و پاکیزه ‌تر ‌کند  

بعضی‌ها عادت دارند دوش بگیرند و بعضی‌ها عادت دارند در وان بخوابند

این 2 عادت، تفاوت چندانی با هم ندارند.اما وقتی دوش می‌گیرید، آب روی سر و بدن‌تان جاری می‌شود و پوست و موی‌تان را شستشو می‌دهد و می‌رود. این آبی است که جریان دارد و طبیعتا پاکیزه. ولی وقتی وان را پر می‌کنید و در آن دراز می‌کشید، آب راکد است و امکان آلودگی آن وجود دارد و مقداری از چرک بدن وارد آب وان می‌شود.  
وقتی استحمام تمام و آب وان خالی می‌شود، مقداری از آلودگی‌ها به دیواره‌های وان می‌چسبد. اگر یکی دیگر از اعضای خانواده که می‌خواهد به عنوان نفر بعدی حمام کند، وان را از آب پر کند، این آلودگی‌ها دوباره وارد آب می‌شوند و آب را آلوده می‌کنند 

واقعا کیسه کشیدن چرک‌ها را از روی پوست پاک می‌کند؟
باور‌هایی که درباره آن در فرهنگ ما وجود دارد، غلط است. ما با کیسه کشیدن می‌خواهیم به زور طبقه سطحی پوست را که  لایه شاخی نام دارد، از سطح پوست برداریم و خیلی‌ها تصور می‌کنند این چرک‌ها هستند که از پوست خارج شده‌اند؛ درحالی که ‌این لایه‌ای از پوست است که شما به زور کنده‌اید..
استفاده از یک لیف نرم و صابون، بهتر است.با استفاده از یک لیف نرم، آن بخش از سلول‌های سطحی پوست که آمادگی جدا شدن از سطح پوست را دارند، برداشته می‌شوند و می‌ریزند.  

بعضی‌ها در یک‌بار حمام رفتن، 3بار سرشان را شامپو می‌کنند. این عادت، عادت خوبی است؟
شامپو کردن شیوه خاصی دارد. اگر شما پوست طبیعی یا مایل به چرب دارید باید یک بار شامپو کنید. اگر یک روز در میان به حمام می‌روید باید دو بار شامپو کنید و اگر سه روز یک بار حمام می‌کنند باید سه بار شامپو کنند؛ یعنی به ازای هر روز باید یک بار شامپو بزنند. ولی بهتر است با فواصل کمتری به حمام بروید تا کمتر شامپو بزنید.
کسانی که پوست طبیعی مایل به خشک دارند باید بر حسب خشکی موهایشان یک روز در میان یا دو روز در میان به حمام بروند و تعداد دفعات شامپو زدن را کمتر کنند.

توصیه آخر این است که پس از استحمام، فاصله میان انگشتان پا به طور کامل خشک شود؛ به دلیل اینکه پس از شستن پا، اغلب رطوبت میان انگشتان پا باقی می‌ماند و این رطوبت زمینه‌ساز پرورش قارچ‌هایی در این محیط می‌شود که بیماری‌زا هستند و به سفید شدن و لیچ شدن میان انگشتان پا منجر می‌شوند  

حالا هر جور می خواین حمام کنید فقط تو را به خدا برین حمام

مدیریت با دخالت فرق داره

هنوز هم خیلی عصبانی وناراحتم .هنوز هم نمیدونم چه فکری کرده بود که اونجوری وارد کلاسم شد .

مدیرم را میگم امروز سر کلاس نشسته بودم ومنتظر بودم که زنگ تفریح بخوره 5دقیقه هم از زمان خودش گذشته بود زنگ نخورده بود که یک هو دیدم در کلاسم باز شد ومدیر وارد شد .

خوب بچه ها ومن به احترامش بلند شدیم .بعد دیدم روکرد به من وگفت چرا بچه ها اینجوری هستن .

چرا این خانم سرش را گذاشته روی میز وخلاصه شروع کرد به ایراد گرفتن .

من چیزی نگفتم وفقط نگاهش کردم  تا زنگ خورد اما از شدت ناراحتی وعصبانیت میخواستم بترکم .

بعد از زنگ رفتم سراغش وگفتم خانم فلانی شما به چه حقی اومدین سر کلاسم واین حرفها را زدین شما چیکار دارین که من کلاسم را چطور اداره میکنم کلاس خودمه وهر طور دوست دارم رفتار میکنم .

خلاصه هر چی خواستم گفتم اما محترمانه .

مدیر تعجب کرده بود وهمکار هام همه ساکت گوش میدادن فکر نمیکرد اینطوری حالش را بگیرم . 

هر چند کلی دلیل وبرهان آورد که من منظوری نداشتم واین ها قوانین جدیدی که توی جلسه گفته شده وچون شما نبودید خواستم سر کلاس بیام وبگم و از این حرف هااما من نتونستم قانع بشم.

اینها را گفتم تا دفعه دیگه نیاد سر کلاس من یا هر کس دیگه ای اینجوری بیخود ایراد بگیره چون من به اندازه کافی برای بچه ها زحمت میکشم حتی تونستم دانش آموزان ضعیف را بالا بکشم ونمرات انها را درحد ۱۶بیارم ایشون فکر میکنند من تازه کارم نه اینکه از همه جوانترم . 

در هرحال ایشون حق نداره توی کار معلم دخالت کنه همانطور که ما توی کارهای مدیریت او دخالت نمیکنیم . 

خلاصه حرفم را زدم به نظرتون کار خوبی کردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این حسین کیست که دلها همه دیوانه اوست

پرسیدم از هلال ماه

چرا قامتت خم است

آهی کشید وگفت :

که ماه محرم است  

گفتم که چیست محرم

با ناله گفت :

ماه عزای اشرف اولاد آدم است .

ماه محرم ماه عزاداری سرور وسالار شهیدان را به همه دوستانم تسلیت میگم .

با کم خوابی چیکار کنم؟


بعضی ازافراد عقیده دارندکه کم‌‌خوابی فقط یک چاره دارد؛ قرص خواب.

ولی این یک باور اشتباه است زیراتاثیر داروهای خواب‌آور، کوتاه‌ مدت ست و کم‌کم بدن به دارو عادت می‌کند و دیرتر به آن جواب    می‌دهد. از ‌طرفی،اگر بدن به دارو عادت ‌کند؛ قطع آن اوضاع را بدتر می‌کند. پس برای درمان قطعی، فقط باید به پزشک ‌مراجعه کرد تا علت اصلی بی‌‌خوابی شناخته و درمان شود.

چند توصیه برای درمان کم خوابی

۱-پرهیز از نوشیدن چای،قهوه، نوشابه وخوردن شکلات در ساعات نزدیک به خواب

۲-خودداری از مصرف غذاهای سنگین و کشیدن سیگار در ساعات نزدیک به خواب.‌

۳-رعایت نظم خواب؛ خوابیدن در یک ساعت ثابت،

۴- اختصاص دادن اتاق خواب به خوابیدن و اجتناب از کارهای ‌دیگری مثل تماشای تلویزیون و کار در آن اتاق .

۵-‌‌و بالاخره این که اگر بیش از نیم ساعت در رختخواب ماندید و خوابتان نبرد و احساس خواب‌آلودگی هم ‌نکردید، باید از اتاق خواب خارج شوید وتا وقتی احساس خواب‌آلودگی نکرده‌اید،به رختخواب برنگردید.

حالا شما بگید جزء آدمهای کم خواب هستید؟

یا از آن دست آدمها هستیدکه تا به رختخواب میروند صدای خروپوف آنها بلند میشود ؟

خوب بخوابید

چرا آقایون زودتر از خانم ها میمیرند؟

این سوالی است که برای قرن های متمادی بی پاسخ مانده است... اما حالا ما می خواهیم پاسخ آنرا به شما بدهیم
اگر خانمتان را بر بالای یک سکو بگذارید و از او در مقابل موش ها محافظت کنید...شما یک مرد هستید
اگر او یک کار ملال آور با حقوق پایین داشته باشد...شما قصد بهره کشی اقتصادی از او را دارید
اگر شما یک کار ملال آور با حقوق پایین داشته باشید...بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و کار مناسب تری پیدا کنید
اگر شما شغل بهتری گرفتید...پارتی بازی شده
اگر او شغل بهتری بگیرد...به خاطر توانایی های بالایش بوده
اگر بدون مشورت با ا و تصمیم بگیرید...شما یک متعصب خودخواه هستید
اگر او بدون مشورت با شما تصمیم بگیرد...یک خانم لیبرال و آزادمنش است
اگر از او خواهش کنید که به خاطر شما کاری را که دوست ندارد انجام دهد...این امر سلطه جویی و دیکتاتور بودن شما را می رساند
اگر او از شما یک چنین درخواستی داشته باشد...انجام آن لطف و مرحمت شما را می رساند
اگر به خودتان برسید...خودبین و از خودراضی هستید
اگر این کار را انجام ندهید...یک فرد ژولیده و نا مرتب هستید
اگر برای ا و گل بخرید... این کار را برای دستیابی به چیزهای دیگر انجام داده اید
اگر نخرید...احساسات او را درک نمی کنید
اگر به پیشرفت های خود افتخار کنید...انسان جاه طلبی هستید
اگر این کار را نکنید...اصلا بلندپرواز نیستید
اگر او سر درد داشته باشد...خسته است

اگر شما سر درد داشته باشید...می خواهید به او بفهمانید که دیگر دوستش ندارید

در نهایت...مردها زودتر می میرند چون خودشان اینطور می خواهند

تبریک عید غدیر

عید غدیر را به همه دوستان خوب وعزیزم تبریک میگم   

 

 

 

عیدتان مبارک