رهگـــــــــذر

اگـــر از وبکـــده ما میگــذری نظری کن ، نظری ده ، بعد برو!

رهگـــــــــذر

اگـــر از وبکـــده ما میگــذری نظری کن ، نظری ده ، بعد برو!

خواستگاری در دوره های مختلف

 

یک هفته پس از خلقت آدم :
چون حوا بدون پدر و مادر بود آدم اصلا مشکلی نداشت و چای داغ را روی خودش نریخت 

پانصد سال پس از خلقت آدم : 

با یه دونه دامن از اون چینی خال پلنگی ها میری توی غار طرف.بلند داد می زنی:هاکومبازانومبا(یعنی من موقع زنمه(

بعد میری توی غار پدر و مادر دختره. با دامن چین چینی جلوت نشسته اند و می گن:از خودت غار داری؟دایناسور آخرین مدل داری؟بلدی کروکدیل شکار کنی؟خدمت جنگ علیه قبیله ادم خوارها رو انجام دادی؟بعد عروس خانم که اون هم از این دامنای چین چینی پوشیده با ظرفی که از جمجمه سر بچه دایناسور ساخته شده برات چای میاره و تو می ریزی روی خودت. 

دو هزار و پانصد سال بعد از اختراع آدم:
انسان تازه کشاورزی را آموخته. 

وقتی داری توی مزرعه کارمی کنی با دیدن یه دختر متوجه میشی که باید ازدواج کنی.برای همین با مقدار زیادی گندم به مزرعه پدر دختره میری .اونجا از تو می پرسند:جز خودت که اومدی خواستگاری چند متر زمین داری؟چند تا خوشه گندم برداشت می کنی؟ آیا خدمت در لشگر پادشاه رو به انجام رسانده ای؟
بعد عروس خانم با کوزه چای وارد میشه و شما هم واسه اینکه نشون بدی خیلی هول شدید تمام کوزه رو روی سرتون خالی می کنید 

ده سال قبل :

شما پس از سربازی به این نتیجه می رسید که باید ازدواج کنید و از مادرتان می خواهید که دختری را برایتان انتخاب کند.در اینجا اصلا نیازی نیست که شما دختر را بشناسید چون پس از ازدواج به اندازه کافی فرصت برای شناخت وجود دارد.در ضمن سنت چای ریزون کماکان پا بر جاست 

هم اکنون :

به دلیل پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر شما به آخرین نسخه یاهو مسنجر احتیاج دارید.البته از”ام اس ان” یا “آی دی کیو”هم می توانید استفاده کنید ولی آنها آیکنهای لازم برای خواستگاری را دارا نمی باشند . پس از نصب یاهو مسنجر به یک روم شلوغ رفته هر اسمی که به نظرتان زیباست “اد” می کنید و با استفاده از آیکنهای مربوطه خواستگاری را انجام می دهید . البته یاهو قول داده که نسخه جدید دارای امکانات ازدواج و زندگی مشترک نیز باشد 

آقا پسر ها موفق باشید.

دوستان خوبم من برگشتم

یک شاخه گل سپیدتقدیم تو باد

رقصیدن برگ بید تقدیم تو باد

تنها دل تنگیست سرمایه ی من

آن هم روزپاک عید تقدیم تو باد




عید قربان را به همه دوستان عزیزم تبریک میگم

عید شما مبارک

خداحافظ دوستان

سلام دوستان خوبم . 

امروز اومدم از همتون تشکر کنم به خاطر مهربونیتون ولطفی که به من دارید . وبگم که همتون دوستای خوب من هستید وهمیشه به یادتون هستم.  

اول تصمیم داشتم کلا وبم را پاک کنم ولی چون دلم برای همه دوستام تنگ میشه فعلا این تصمیم را به تاخیر انداختم برای همین یک مدتی (نمیدونم تاکی) قصد ندارم آپ کنم وشاید دیگه هیچ وقت آپ نکنم حالا دلیلش بماند . 

از همتون تشکر میکنم که توی این مدت در کنارم بودید و براتون آرزوی موفقیت میکنم . خداحافظ.

روز تولدم

تولد تولد تولدم مبارک...مبارک مبارک تولدم مبارک

بیام شعم هارو فوت کنم که صد ساله زنده باشم  

تولدم مبارک

 تولدم مبارک

 تولدم مبارک

 تولدم مبارک

 

 

 

حالا موقع آرزو کردنه:

آرزو میکنم همه اونایی که دوسشون دارم همیشه ی همیشه خوشحال و خوشبخت باشن

آرزو میکنم هرکسی به هرجایی میخواد برسه منم یکیش 

حالا موقع کیک خوردنه 

بفرما کیک 

 

  

کادوی من یادت نره

امان از حرف مردم

  

 بیچاره دخترا هر جور رفتار کنن باز هم از دست حرف های مردم در امان نیستن 

 اگه خوشگل باشن می گن عجب جیگریه!

 اگه زشت باشن می گن کی اینو می گیره!

 اگه تپل باشن می گن چه گوشتیه!

 اگه لاغر باشن می گن چه مردنیه!

 اگه مودبانه حرف بزنن می گن چه لفظ قلم حرف می زنه!

 اگه رک و راست باشن می گن چه بی حیاست!

 اگه یه خورده فکر کنن می گن چقدر ناز می کنه!

 اگه سریع جواب بدن می گن منتظر بود!

 اگه تند راه برن می گن داره می ره سر قرار!

 اگه اروم راه برن می گن اومده بیرون دور بزنه ول بگرده!

 اگه با تلفن کارتی حرف بزنن می گن با دوست پسرشه!

 اگه خواستگارو رد کنه می گن یکی رو زیر سر داره!

 اگه حرف شوهرو پیش بکشه می گن سر و گوشش می جنبه !

 اگه به خودش برسه می گن دلش شوهر می خواد، می خواد جلب توجه کنه

 اگه............ 

چکار کنه بمیره خوبه.

وان را خالی کن

به هنگام بازدید از یک بیمارستان روانى، از روان‌ پزشک پرسیدم شما چطور
می‌فهمید که یک بیمار روانى به بسترى شدن در بیمارستان نیاز دارد یا نه؟
روان‌پزشک گفت: ما وان حمام را پر از آب می‌کنیم و یک قاشق چایخورى، یک فنجان ویک سطل جلوى بیمار می‌گذاریم و از او می‌خواهیم که وان را خالى کند.من گفتم: آهان! فهمیدم. آدم عادى باید سطل را بردارد چون بزرگ‌ تر است.روان‌پزشک گفت: نه! آدم عادى درپوش زیر آب وان را بر می‌دارد...  شمامی‌خواهید تختتان کنار پنجره باشد؟
نتیجه گیری : 

۱-راه حل همیشه در گزینه های پیشنهادی نیست

۲-در حل مشکل و در هنگام تصمیم گیری، هدفمان یادمان نرود 

3-همه راه حل ها همیشه در تیر رس نگاه نیست

بهترین زمان خوردن میوه

 

در یک تحقیق علمی مشخص شد که خوردن میوه همراه یا بعد از غذا نقش مهمی در مسموم کردن سلول های بدن دارد.

میوه زودتر از غذا هضم میشود ولی وقتی همراه با غذا خورده شود باغذای تخمیرشده ترکیب می شود وباعث نفخ،دل پیچه و...می گردد .

بهترین زمان خوردن میوه هنگام خالی بودن معده است که این مانع عصبانیت،گودی زیر چشم وسفیدی مو میشود .

1نکته : در هنگام نوشیدن آبمیوه آن را آرام بخوریدتا با بزاق دهان ترکیب شود و فواید میوه بیشتر نمایان شود وبهترین راه برای رهایی از چروک های پوستی و مبارزه با سرطان ها خوردن میوه ها با پوست است

 

موش ماشینی

   

دبیرستانی  که در آن درس میدم نوسازه وهمین اول مهر افتتاح شده  هنوز بعضی از قسمتهاش باید تکمیل بشه از جمله گذاشتن در پوش فاضلاب هاش (داره ولی انقدر بزرگه که یک آدم هم از توش رد میشه) ظاهرا چند روز قبل وقتی که مدرسه تعطیل میشه یکی  از همکارام سوار ماشین که میشه می بینه یک چیزی زیرپاش وول میخوره نگاه که میکنه میبینه یک موش زیر پاش جلوی پدال ایستاده این را که می بینه کلی جیغ میزنه و خودش را از ماشین میندازه بیرون. موش بیچاره هم از جیغ وحشتناک دوستم فرار میکنه. حالا بماند که بعدش چی شد. فقط از اون روز همکارم دیگه ماشین همراش نمیاره.

دبیرستان که تعطیل شد من و یکی از همکارام که ماشن داشت می رفتیم طرف ماشینمون که همکارم گفت: میدونی خانم فلانی که ساعت قبل وقتی میخواست سوار ماشینش بشه، در ماشین را که باز میکنه میبینه یک موش از پشت ماشینش میاد بیرون. این را که گفت منم همه درهای ماشین را باز کردم وبعداز یک بازدید کامل با احتیاط سوار شدم .

حالا بگین اگر شما موقع رانندگی در یک جای شلوغ آقا موشه را ببینید چیکار میکنید؟

فقط خدا کنه هیچ وقت این اتفاق برام نیفته وگرنه نمیدونم چیکار کنم .