رهگـــــــــذر

اگـــر از وبکـــده ما میگــذری نظری کن ، نظری ده ، بعد برو!

رهگـــــــــذر

اگـــر از وبکـــده ما میگــذری نظری کن ، نظری ده ، بعد برو!

چطور حمام کردن بهتره ؟

حمام رفتن هم راه و رسمی دارد که دانستن و رعایت آن می‌تواند شما را سرحال‌تر و پاکیزه ‌تر ‌کند  

بعضی‌ها عادت دارند دوش بگیرند و بعضی‌ها عادت دارند در وان بخوابند

این 2 عادت، تفاوت چندانی با هم ندارند.اما وقتی دوش می‌گیرید، آب روی سر و بدن‌تان جاری می‌شود و پوست و موی‌تان را شستشو می‌دهد و می‌رود. این آبی است که جریان دارد و طبیعتا پاکیزه. ولی وقتی وان را پر می‌کنید و در آن دراز می‌کشید، آب راکد است و امکان آلودگی آن وجود دارد و مقداری از چرک بدن وارد آب وان می‌شود.  
وقتی استحمام تمام و آب وان خالی می‌شود، مقداری از آلودگی‌ها به دیواره‌های وان می‌چسبد. اگر یکی دیگر از اعضای خانواده که می‌خواهد به عنوان نفر بعدی حمام کند، وان را از آب پر کند، این آلودگی‌ها دوباره وارد آب می‌شوند و آب را آلوده می‌کنند 

واقعا کیسه کشیدن چرک‌ها را از روی پوست پاک می‌کند؟
باور‌هایی که درباره آن در فرهنگ ما وجود دارد، غلط است. ما با کیسه کشیدن می‌خواهیم به زور طبقه سطحی پوست را که  لایه شاخی نام دارد، از سطح پوست برداریم و خیلی‌ها تصور می‌کنند این چرک‌ها هستند که از پوست خارج شده‌اند؛ درحالی که ‌این لایه‌ای از پوست است که شما به زور کنده‌اید..
استفاده از یک لیف نرم و صابون، بهتر است.با استفاده از یک لیف نرم، آن بخش از سلول‌های سطحی پوست که آمادگی جدا شدن از سطح پوست را دارند، برداشته می‌شوند و می‌ریزند.  

بعضی‌ها در یک‌بار حمام رفتن، 3بار سرشان را شامپو می‌کنند. این عادت، عادت خوبی است؟
شامپو کردن شیوه خاصی دارد. اگر شما پوست طبیعی یا مایل به چرب دارید باید یک بار شامپو کنید. اگر یک روز در میان به حمام می‌روید باید دو بار شامپو کنید و اگر سه روز یک بار حمام می‌کنند باید سه بار شامپو کنند؛ یعنی به ازای هر روز باید یک بار شامپو بزنند. ولی بهتر است با فواصل کمتری به حمام بروید تا کمتر شامپو بزنید.
کسانی که پوست طبیعی مایل به خشک دارند باید بر حسب خشکی موهایشان یک روز در میان یا دو روز در میان به حمام بروند و تعداد دفعات شامپو زدن را کمتر کنند.

توصیه آخر این است که پس از استحمام، فاصله میان انگشتان پا به طور کامل خشک شود؛ به دلیل اینکه پس از شستن پا، اغلب رطوبت میان انگشتان پا باقی می‌ماند و این رطوبت زمینه‌ساز پرورش قارچ‌هایی در این محیط می‌شود که بیماری‌زا هستند و به سفید شدن و لیچ شدن میان انگشتان پا منجر می‌شوند  

حالا هر جور می خواین حمام کنید فقط تو را به خدا برین حمام