X
تبلیغات
رایتل

رهگـــــــــذر
اگـــر از وبکـــده ما میگــذری نظری کن ، نظری ده ، بعد برو! 


بعضی ازافراد عقیده دارندکه کم‌‌خوابی فقط یک چاره دارد؛ قرص خواب.

ولی این یک باور اشتباه است زیراتاثیر داروهای خواب‌آور، کوتاه‌ مدت ست و کم‌کم بدن به دارو عادت می‌کند و دیرتر به آن جواب    می‌دهد. از ‌طرفی،اگر بدن به دارو عادت ‌کند؛ قطع آن اوضاع را بدتر می‌کند. پس برای درمان قطعی، فقط باید به پزشک ‌مراجعه کرد تا علت اصلی بی‌‌خوابی شناخته و درمان شود.

چند توصیه برای درمان کم خوابی

۱-پرهیز از نوشیدن چای،قهوه، نوشابه وخوردن شکلات در ساعات نزدیک به خواب

۲-خودداری از مصرف غذاهای سنگین و کشیدن سیگار در ساعات نزدیک به خواب.‌

۳-رعایت نظم خواب؛ خوابیدن در یک ساعت ثابت،

۴- اختصاص دادن اتاق خواب به خوابیدن و اجتناب از کارهای ‌دیگری مثل تماشای تلویزیون و کار در آن اتاق .

۵-‌‌و بالاخره این که اگر بیش از نیم ساعت در رختخواب ماندید و خوابتان نبرد و احساس خواب‌آلودگی هم ‌نکردید، باید از اتاق خواب خارج شوید وتا وقتی احساس خواب‌آلودگی نکرده‌اید،به رختخواب برنگردید.

حالا شما بگید جزء آدمهای کم خواب هستید؟

یا از آن دست آدمها هستیدکه تا به رختخواب میروند صدای خروپوف آنها بلند میشود ؟

خوب بخوابید

[ شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ] [ 09:07 ق.ظ ] [ ستوده ]
.: Weblog Themes By themzha :.

آمار سایت
تعداد بازدید ها: 82614

< دریافت این کد آهنگ
>